CITYTRANS CZ - txt verze * Informace o městské a příměstské dopravě



2.2.2020 Zachraňme železniční depo v Hostivici!

21. 3. 2019 Petice za zachování budovy železničního depa v ŽST. Hostivice.

Ve spolupráci s Klubem historické techniky Praha, z.s., usilujeme o záchranu budov bývalého železničního depa na nádraží v Hostivici.

Text petice:

My, zde podepsaní, žádáme Správu železniční dopravní cesty o zastavení připravované demolice a o zahájení jednání o prodeji železničního depa v ŽST. Hostivice spolku Klub historické techniky Praha, z.s.

Spolek chce depo přeměnit v dopravně-technické muzeum a v jeho zázemí, například pro provoz historických osobních vlaků, v tomto záměru spolek plně podporujeme.

Navíc Národní památkový ústav depo zapsal do Památkového katalogu jako budovu hodnotného významu.

Samotná demolice má proběhnout do konce dubna 2019 v rámci přípravy pro rekonstrukci trati č.120 Praha - Kladno - Rakovník.

Pokud souhlasíte se záchranou a využitím pro plánované dopravně-technické muzeum můžete podpořit petici svým podpisem. Důležitý je každý podpis! Zde: https://www.petice24.com/petice_za_zachovani_budovy_elezniniho_depa_v_st_hostivice?a=2 - odkaz na petici.



21.3.2019 Aktualizace 21. 3. 2019

21. 3. 2019 Aktualizace sekce Důležité info - odkaz na petici za záchranu železničního depa v Hostivici , aktualizace sekce Publikování - rozhovor s M. Babickým.



21.3.2019 Probouzí zájem o veřejnou dopravu...

21. 3. 2019 Náš region - Praha-západ Číslo 6/2019 z března 2019. Výběr z periodika ve formátu PDF. Rozhovor s M. Babickým - Probouzí zájem o veřejnou dopravu....

© text A. Cerqueirová 2019 © foto A. Cerqueirová, M. Babický 2019 © korektura textu M. Babický 2019



9.3.2019 Aktualizace 9.3.2019

9. 3. 2019 Aktualizace krátkých zpráv a sekce Oslavy, sekce Fotogalerie.



9.3.2019 Revize lanové dráhy na Petřín

Praha (lan): Revize lanové dráhy na Petřín. Z důvodů výluky je od pondělí 4. března 2019 do pátku 15. března 2019 přerušen provoz lanové dráhy Újezd – Petřín. Provoz bude obnoven od pondělí 16. března 2019.



9.3.2019 2110 jako tramvajškola

Praha (tram): 2110 jako tramvajškola. Jako vůz pro výcvik nových řidičů byl opět spatřen dvounápravový vůz ev. č. 2110. Stalo se tak v odpoledních hodinách dne 8. 3. 2019 v oblasti Prahy 5. Vůz byl označen čelní linkovou orientací s písmenem L.



9.3.2019 Připravují se Městské slavnosti v Hostivici 2019

Hostivice (osl): Připravují se Městské slavnosti v Hostivici 2019.

Další ročník Městských slavností v Hostivici se bude konat v sobotu 7.9.2019. Návštěvníci se opět mohou těšit na spoustu kulturních zážitků, atrakcí, veteránů, dobré nálady a chmelového moku. V rámci celkové koncepce oslav pro vás i tentokrát připravujeme jízdy historických autobusů mezi Prahou a Hostivicí. Ve vstupní hale Městského úřadu v Hostivici pro vás připravujeme fotografickou výstavku "25 let Pražské integrované dopravy v Hostivici". Dopravní část oslav se bude konat ve spolupráci s organizací Ropid. Další informace budeme průběžně doplňovat.





5.3.2019 Aktualizace 5.3.2019

5. 3. 2019 Aktualizace sekce Kalendář akcí.



3.3.2019 Aktualizace 3. 3. 2019

3. 3. 2019 Aktualizace krátkých zpráv a sekce Rozhovory (Magistrát hl. m. Prahy - 3. část).



3.3.2019 Vyšší četnosti asisentů přepravy v Ostravě

Ostrava (vše): Vyšší četnosti asisentů přepravy v Ostravě. Od ledna 2019 mohou cestující na linkách Dopravního podniku Ostrava (DPO) narazit na asistenty přepravy i v noci. V nočních spojích se nově pravidelně objevují dvě čety po čtyřech asistentech společně s městskými strážníky. Rovněž pokračují investice DPO do rozšiřování počtu kamer ve vozidlech i na zastávkách.



3.3.2019 Víkendové retrojízdy u DP Praha

Praha (vše): Víkendové retrojízdy u DP Praha. DP Praha uskutečnil první březnový víkend dvě zajímavé akce. První se stala akce s historickou soupravou metra typu 81.71, která se v sobotu 2.3.2019, u příležitosti 45 let pražského metra, vydala na linku B.Druhou zajímavostí se stal výjezd historické tramvaje T3 (2. prototypu) ev.č. 6102 na běžnou linku č. 2 v sobotu i neděli.



3.3.2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 3. * 2019

3. 3. 2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 3. * 2019

Se zpožděním zveřejňujeme odpovědi z Magistrátu hl. m. Prahy, týkající se vize nové politické reprezentace v problematice dopravy.


Bylo by možné v rámci zvýšení bezpečnosti dát do všech stanic metra permanentní policejní hlídky?

Bezpečnost v metru bude zajišťovat chytrý kamerový systém v součinnosti s dozorčími v metru.


Ač je to zákonem zakázáno, stále se na zastávkách MHD v Praze kouří. Co s tím uděláte?

Jako každý přestupek pro zákonu i tento prohřešek patří do gesce policie


Neoddiskutovatelnou, poměrně vysokou kvalitu pražské MHD bohužel torpédují nepřizpůsobiví cestující (feťáci, bezdomovci atp.) Máte odvahu tyto nežádoucími jevy razantně vymýtit?

Tento nešvar pomohou vyřešit zvýšené počty revizorů a sociálních center, neboť je důležité těmto lidem nabídnout pomoc.


Jak se daří naplňovat vize a sliby nového vedení Magistrátu hl. m. Prahy budeme i nadále sledovat.

Odpovědi nám zaslal Ondřej Baláž, asistent člena Zastupitelstva hl. m. Prahy Ing. Adama Scheinherra, Ph.D., MSc.




1.3.2019 Aktualizace 1. 3. 2019

1. 3. 2019 Aktualizace sekce Techinfo (rubrika O redakci).



1.3.2019 Neuvěřitelné, jsme s vámi již 20 let!

1. 3. 2019 Neuvěřitelné, jsme s vámi již 20 let!

Je tomu už 20 let, kdy jsme pro vás začali tvořit webové stránky zaměřené na dopravu, v době, kdy se podobně zaměřené stránky teprve rodily, a ani někteří oficiální dopravci o webových stránkách zatím ani neuvažovali.

V druhé polovině února roku 1999 jste si mohli přečíst první informace. Dozvěděli jste se o nákupu nových autobusů Karosa B931 a B932 pro dopravce ČSAD Praha-Smíchov, s.p. (zmíněný dopravce již dávno zmizel v propadlišti dějin). Dále jste si mohli přečíst o MHD v Luganu ( o třeba již neexistujících trolejbusech). Nebo třeba o legendárních sovětských lokomotivách Sergej, které v tu dobu pěly svou labutí píseň. Milovníci poezie si mohli přijít na své při čtení básně o historii pražské MHD. Dále se zájemci mohli dočíst o vyřazovaných pražských Karosách B732 a Ikarusech 280 (nic z toho už v pražské MHD nemáme). Dále pak o plánovaných nákupech nových autobusů a zařazení nových autobusů Karosa B941E ev. č. 6280 - 6329 do provozu (z této serie nyní dojíždí několik posledních mohykánů).

V průběhu 20 let jsme pro vás uveřejnili 90 článků z různých zařazení, 25 speciálních článků zaměřených na rozhovory s představiteli různých dopravců, cca 3800 obrázků, fotografií a dokumentů, a zejména cca 5300 krátkých zpráv.

Za uplynulých 20 let se webové stránky různě rozvíjely. A s nimi i aktivity. Dvakrát jsme byli jakožto mediální partneři na mezinárodní konferenci Chytrá a zdravá městská veřejná doprava. Od Národní technické knihovny jsme dostali přiděleno ISSN, coby on-line periodikum. Obrovským projektem se stal vznik dopravních oslav v rámci Městských slavností v Hostivici, uskutečněných v letech 2014, 2016, 2017, 2018. Stejně tak jako ve stejném místě návštěva Legiovlaku v říjnu 2018.

A co pro vás chystáme do budoucna?

V blízké budoucnosti předpokládáme modernizaci webových stránek, která je již nutná.

Na sobotu 7. září 2019 pak plánujeme společnou akci s Městským kulturním střediskem v Hostivici a Ropidem, kdy se v rámci Městských slavností můžete těšit i na dopravní část oslav, tentokrát s podtitulem 25 let Pražské integrované dopravy v Hostivici. Pod stejným názvem bude v září 2019 realizována fotografická výstavka ve výstavní síni Městského úřadu v Hostivici.

V poslední době spolupracujeme s Klubem historické techniky Praha, z.s., na záchraně historických drážních budov na nádraží v Hostivici, které mají nesmyslně padnout za oběť zlovůli SŽDC při plánované modernizaci tratě Praha – Kladno.

Vážení čtenáři, zachovejte nám přízeň i v budoucnu, jedeme dál!



22.2.2019 Aktualizace 22. 2. 2019

22. 2. 2019 Aktualizace krátkých zpráv.



22.2.2019 DP Praha testuje autobus Volvo 7900 LAH

Praha (bus): DP Praha testuje autobus Volvo 7900 LAH . Od 6. 2. 2019 testuje DP Praha zapůjčený hybridní kloubový autobus Volvo 7900 LAH. Vůz v elegantním červeno-stříbrno-černém kabátku obdržel ev.č. 6000 a RZ 7AJ 8231 a je deponován v hostivařské garáži. Přínos, mimo ekonomického a ekologického hlediska, je v neuvěřitelně tichém a plynulém rozjezdu. Autobus je nasazován především na kapacitní linky č. 124, 135, 177, 188, 195.



14.2.2019 Aktualizace 14.2.2019

14. 2. 2019 Aktualizace sekce Rozhovory (Magistrát hl. m. Prahy - 2. část).



14.2.2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 2. * 2019

14. 2. 2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 1. * 2019

Se zpožděním zveřejňujeme odpovědi z Magistrátu hl. m. Prahy, týkající se vize nové politické reprezentace v problematice dopravy.


Kdy konečně zpřístupní DP Praha online data z GPS polohy autobusů, aby mohly být využívány širokou veřejností?

 Jednání s DP Praha již proběhla, čekáme na vyjádření. Je to hlavní úkol nového generálního ředitele DP Praha.


Proč nemáme ve vozidlech MHD více LCD panelů, které budou poskytovat hodnotné informace pro cestující (přestupní vazby, výluky, tarifní informace, online zpravodajství ze sdělovacích prostředků atd. proložené občasnými reklamami) tak jako to mají v zahraničí ?

 Domnívám se, že monitory by primárně měly obsahovat informace pro cestující. Zpravodajství a reklamy by snižovaly pozornost cestujících. Rozšíření LCD panelů bude narůstat s nákupy nových vozů MHD. V jednotném informačním systému se s nimi počítá včetně standardů kvality.


Kdy a kde se můžeme dočkat výstavby nových terminálů P+R, či jejich rozšíření?

 Podstatně rozšíříme P+R na Černém Mostě, kde bude kapacita nově 860 vozů do roku 2023. Na Zličíně taktéž plánujeme výstavbu 2 nových parkovišť Zličín III. a Depo Zličín. Z nových P+R se můžete těšit i na Depo Hostivař, jehož stavba začne roku 2020.


Je možné dovybavit stávající zastávky povrchové MHD u zastávek Nemocnice Motol kapacitními přístřešky proti nepřízni počasí?

 Chybějící přístřešky jsou v jednání, budou osázeny novým vysoutěženým mobiliářem. 


Co si myslíte o uvažovaném provozu linek MHD ve Strahovském tunelu a tunelu Blanka?

 Provoz autobusů je prověřován. Naší snahou je umožnění takových spojení, která mohou napomoci a ulevit linkám MHD v centru a zároveň nabídnout atraktivní spojení.


Co uděláte pro realizaci Městského okruhu? 

V současnosti prověřujeme vedení trasy tunelu Vlasta i komunikací v oblasti Pelc-Tyrolky, Vychovatelny. Pokračuje projektová příprava dokumentace územního řízení a výkupy pozemků.


Co uděláte pro realizaci Pražského okruhu?

 V lednu se uskutečnilo několik schůzek se starosty dotčených městských částí, ministerstvem dopravy i premiérem. Je shoda ohledně urychlení výkupů potřebných pozemků i pozemků pro ochrannou zeleň. Kromě stavby 511 chceme diskuzi posunout i u severních části Pražského okruhu.


Myslíte si, že je zapotřebí rozšiřovat kapacitu ruzyňského letiště další dráhou, která zatíží životní prostředí?

Rozšiřování letiště je v gesci společnosti Letiště Praha a dalších ministerstev.


Probíhá intenzivní řešení celé trasy, které je v dokumentaci územního řízení, probíhají na toto téma pravidelné pracovní skupiny za mojí účasti každý měsíc.

Odpovědi nám zaslal Ondřej Baláž, asistent člena Zastupitelstva hl. m. Prahy Ing. Adama Scheinherra, Ph.D., MSc.




13.2.2019 Aktualizace 13. 2. 2019

13. 2. 2019 Aktualizace sekce Rozhovory (Magistrát hl. m. Prahy - 1. část).



13.2.2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 1. * 2019

13. 2. 2019 Dotazy na Magistrát hl. m. Prahy – část 1. * 2019

Se zpožděním zveřejňujeme odpovědi z Magistrátu hl. m. Prahy, týkající se vize nové politické reprezentace v problematice dopravy.


Kdy se v Praze dočkáme masivního rozšíření elektronických zastávkových označníků?

Budeme testovat tzv. e-papír na zastávce Nádraží Vysočany, po vyhodnocení jeho zkušebního provozu je možné jeho další rozšíření.


Kdy a kde se můžeme dočkat výstavby nových terminálů P+R, či jejich rozšíření?

Podstatně rozšíříme P+R na Černém Mostě, kde bude kapacita nově 860 vozů do roku 2023. Na Zličíně taktéž plánujeme rozšíření. Z nových P+R se můžete těšit na Depo Hostivař, jehož stavba začne dle předpokladů roku 2020.


Kdy bude vybudován důstojný, kapacitní a bezpečný terminál autobusové dopravy u metra Zličín? Ten stávající z roku 1994 již není schopen absorbovat nárůst dopravy a cestujících.

Prověřujeme možnost stavby nové stanice metra při ulici Na Radosti, u které by bylo i nové parkoviště P+R. V jednání je nová koncepce stávajícího autobusového nádraží, kterou připravuje Institut plánování a rozvoje.


4Jaké tramvajové tratě chcete během Vašeho volebního období zprovoznit či zahájit stavbu nových? Dosavadní tempo výstavby nových je více než žalostné.

Plánujeme zahájit stavby tratí do Slivence, Libuše a na Václavském náměstí. Zbývají nám poslední výkupy pozemků. Taktéž byste se měli dočkat smyček Depo Hostivař a Zahradní Město.


Jaké nové mosty přes Vltavu chcete během Vašeho volebního období zprovoznit či zahájit stavbu nových? Současný počet je již nedostatečný.

V mém volebním období postavíme lávku v Troji a zahájíme stavbu Dvoreckého mostu.


Dokážete odhadnout zahájení provozu na připravované lince metra D?

Nyní se nám podařilo zrychlit výkupy pozemků a v tomto roce bychom mohli začít s geologickým průzkumem. Stavba by měla začít kolem roku 2023, s předpokládanou dobou výstavby 5 let bychom se měli dočkat otevření metra D kolem roku 2028. Berte prosím v úvahu, že bez vykoupení všech pozemků stavět začít nemůžeme.


Jak nahlížíte na rozvoj trolejbusů/elektrobusů v Praze?

Elektrifikace autobusových linek především přispívá ke zlepšování stavu ovzduší v Praze. Již od minulého roku je v testovacím provozu trolejbusová linka mezi Palmovkou a Letňany, která bude rozšířena do Čakovic/Miškovic a tím převezme všechny spoje linky 140. Dále uvažujeme o elektrifikaci linky 207.


Myslíte si, že by bylo možné výhledově dovybavit zastávkové označníky situačním plánkem nejbližšího okolí zastávky? Ne všichni jsou stále online, a při počtu zastávek je to pro některé cestující obtížné najít rychle a bez komplikací cestu k cíli.

Ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje probíhá soutěž na nový jednotný koncept a vzhled orientačních prvků. Situační plánky by měly být jeho součástí.


Odpovědi nám zaslal Ondřej Baláž, asistent člena Zastupitelstva hl. m. Prahy Ing. Adama Scheinherra, Ph.D., MSc.




31.1.2019 Aktualizace 31.1.2019

31. 1. 2019 Aktualizace krátkých zpráv.



31.1.2019 Kukabus jako subdodávka pro Martina Uhra

Praha (bus): Kukabus jako subdodávka pro Martina Uhra. Od prosince 2018 se v provozu PID objevuje vůz ev.č. 1381, RZ 6AR 4880. Irisbus Ares 12M dopravce Jan Kukla - Kukabus je nasazován subdodavatelsky pro dopravce Martin Uher na linky jedoucí ze Smíchovského nádraží.



15.1.2019 Aktualizace 15. 1. 2019

15. 1. 2019 Aktualizace krátkých zpráv.



15.1.2019 Muzeum MHD v provozu i v zimě

Praha (vše): Muzeum MHD v provozu i v zimě. V době od 5. ledna do 31. března 2019, a to vždy od 9 do 17 hodin, je pro návštěvníky otevřeno Muzeum MHD ve Střešovicích. Nechme se tedy překvapit, jaký vliv to bude mít na celkovou návštěvnost muzea.



15.1.2019 Totální STOP v pardubické MHD

Pardubice (vše): Totální STOP v pardubické MHD V pondělí v 14. ledna 2019 ve večerních hodinách došlo ke kompletnímu zastavení provozu pardubické MHD z důvodu náledí. Doprava byla zastavena cca na 92 min. Naposledy se pardubická MHD zastavila v prosinci 1989 při generální stávce.



15.1.2019 Vůz T1 nasazen na běžnou linku

Praha (tram): Vůz T1 nasazen na běžnou linku. O víkendu 5. a 6. 1. 2019 došlo v pražské MHD k velmi zajímavé události, a sice nasazení historického vozu ČKD Tatra T1 ev.č. 5002 na linku č. 2, na kterou jsou obvykle nasazovány modernizované klony solovozů T3. O svezení byl obrovský zájem jak mezi dopravními fanoušky z ČR i zahraničí, tak ze strany běžných cestujících. Celá akce se neobešla bez zájmu sdělovacích prostředků. Aby mohl být vůz nasazen na běžnou linku, došlo k odstranění madla ze zadní plošiny, aby bylo možno přepravit dětský kočárek. Dále došlo k instalaci označovače jízdenek za kabinu řidiče. Hlášení zastávek obstarala vlastnoústně průvodčí vozu. Naposledy byl vůz T1 v běžném provozu na lince na počátku roku 1983, poté došlo k jejich výřadu. Celá akce byla jakousi reklamní kampaní na Muzeum MHD, které prvně v historii otevírá své brány i v zimním období.



15.1.2019 Nové vozy SOR NB 12 City u DPP

Praha (bus): Nové vozy SOR NB 12 City u DPP. DP Praha obdržel během prosince 2018 vozy SOR NB 12 City ev.č. 3801 až 3820. Vozy vyjely na linky během ledna 2019. Po této nové dodávce a výřadu starších Citybusů se tak SOR NB 12 City jednoznačně stává nejvíce zastoupeným typem standardního autobusu u DP Praha.



31.12.2018 Aktualizace 31. 12. 2018

31. 12. 2018 Aktualizace krátkých zpráv.



31.12.2018 Změny v Chýni v létě 2018

Praha (bus): Změny v Chýni v létě 2018. Léto 2018 bylo pro středočeskou Chýni ve znamení velkých dopravních změn. Z důvodu výstavby kruhového objezdu a obchvatu u obce Chrášťany došlo k etapovitému omezení u autobusových linek 347 a 358. O letních prázdninách došlo k odstranění stávajícího dožilého zastávkového přístřešku Chýně (směr Zličín) a náhradě novým.Od 1.9.2018 je linka 347 obsluhována výhradně nízkopodlažními autobusy. Od stejného data došlo ke zřízení nové zastávky Chýně, nádraží u železniční zastávky Chýně (zcela nelogicky nedošlo ke sjednocení názvů zastávek) v autobusovém obratišti, které bylo zbudováno v předstihu na počátku roku 2018. U linky 347 došlo k posílení intervalu v ranní špičce pracovního dne o vložené spoje v úseku Chýně, nádraží – Zličín. Během léta došlo i k vybudování dvou pevných zastávkových zálivů u zastávky Chýně, Žitná, které se stanou náhradou za stávající dočasnou variantu.



30.12.2018 Aktualizace 30. 12. 2018

30. 12 .2018 Aktualizace krátkých zpráv. Aktualizace sekce Publikování - nové články v Hostivickém měsíčníku a Drahelčickém informátoru.



30.12.2018 ČSAD Kladno nakoupil naftové Crosswaye

Kladno (bus): ČSAD Kladno nakoupil naftové Crosswaye. Kladenský dopravce těsně před Vánocemi obdržel dodávku 3 vozů Iveco Crossway LE LINE 12M. Určitou zajímavostí je, po dlouhé době dodávek CNG vozů, dodání vozů s pohonem na naftu. Vozy mají unifikovaný nátěr PID a klimatizaci.



30.12.2018 Plány na rozšíření tramvajové sítě v Grazu

Rakousko/Austria – Graz/Štýrský Hradec (zahr): Plány na rozšíření tramvajové sítě v Grazu. Dopravní podnik (Holding Graz Linien) ve Štýrském Hradci plánuje na nejbližší roky zásadní přírůstek v podobě nových tramvajových tratí. První z nich se má stát alternativa v podobě zranitelné a nenahraditelné tratě přes most Hauptbrücke v centru města. Alternativní trať je trasována z náměstí Jakomimiplatz (resp. z přilehlé blokové smyčky) ulicemi Radetzky Strasse, Neutorgasse, Belgiergasse, Vorbeckgasse s napojením do Annen Strasse. Zahájení stavby dvoukolejné, 1,15 km dlouhé tratě, je předpokládáno v roce 2020, dokončení v roce 2023. Druhá trať je vedena z ulice Eggenberger Strasse na jih, a buď zcela nebo částečně kopíruje ulici Alte Post Strasse, kde obslouží průmyslové areály, zástavby rodinných domů i nákupní centrum. Trať se třemi páry zastávek mám měřit 1,87 km. Zahájení stavby se předpokládá již v průběhu roku 2019, dokončení pak v roce 2022. Toto není vše, existují i plány na další rozšíření tramvajové sítě a rekonstrukce stávajících – např. etapovité zdvojkolejnění trati do Mariatrostu.



30.12.2018 Hostivický měsíčník 12/2018

30.12.2018 Hostivický měsíčník 12/2018. Výběr z periodika ve formátu PDF. Článek Ohlédnutí za návštěvou Legiovlaku v Hostivici.

© text + foto M. Babický 2018



30.12.2018 Drahelčický informátor 2/2018

30.12.2018 Drahelčický informátor Číslo 2/2018 z prosince 2018. Výběr z periodika ve formátu PDF. Článek Velkokapacitní autobusy na lince 307.

© text + foto M. Babický 2018



29.12.2018 Aktualizace 29.12.2018

29. 12 .2018 Aktualizace krátkých zpráv.



29.12.2018 Pokračující dodávky 15T4

Praha (tram): Pokračující dodávky 15T4. Stále pokračují dodávky nízkopodlažních tramvají Škoda 15T4 pro pražský dopravní podnik. Na konci roku 2018 byly zatím nejvyšší dodané evidenční číslo – 9446. V prvních týdnech roku 2019 se tak dá očekávat ukončení dodávek do závěrečného čísla 9450, čímž bude naplněn celkový stav 250 objednaných vozů.



29.12.2018 Další nové vozy Škoda 27Tr v ČB

České Budějovice (tbus): Další nové vozy Škoda 27Tr v ČB. Od září do listopadu 2018 zařadil DP Č. Budějovice do provozu 11 nových trolejbusů Škoda 27Tr. Vozy s karoserií Urbino IV. generace obdržely ev.č. 401 – 411. Všechny vozy mají celovozovou klimatizaci a pomocný bateriový pohon.



29.12.2018 Škoda Perun 29BB v ČB

České Budějovice (ebus): Škoda Perun 29BB v ČB. Dopravní podnik České Budějovice v říjnu 2018 pořídil, a poté zařadil v listopadu 2018 do provozu 11 elektrobusů Škoda Perun 29BB ev.č. 301- 311. Eletrobusy s označením Škoda 29 BB využívají cyklické dobíjení pomocí pantografu přímo z trolejí na konečných zastávkách. Všechny vozy - nízkopodlažní midibusy s délkou 9 m a celkovou kapacitou 45 osob, z toho 21 sedících, mají celovozovou klimatizaci a plnobarevné LED panely. Celkem 11 elektrobusů je nasazováno od listopadu na nově vzniklé linky 21, 22 a 23, které zajišťují obsluhu historického centra města a jeho propojení se záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, nádražím, českobudějovickou nemocnicí a Havlíčkovou kolonií. Dopravní podnik zaplatí za celkem 11 vozů 142,5 miliónů korun, přičemž 85 % je hrazeno z fondů EU.



22.12.2018 Aktualizace 22. 12. 2018

22. 12 .2018 Aktualizace krátkých zpráv.



22.12.2018 Diskutabilní projekt "Bob a Bobek králíci z klobouku v MHD"

Praha (vše): Diskutabilní projekt "Bob a Bobek králíci z klobouku v MHD". DP Praha spustil projekt zaměřený na zlepšení chování cestujících v pražské MHD. Jde o plošinovou soutežní hru, kterou si uživatelé mobilních telefonů s OS Android a iOs mohou zdarma stáhnout do svého zařízení. Bohužel se zatím nesetkala s příliš pozitivní odezvou. Zatímco v Google store uživatelé připomínkují technickou nedokonalost a nepříliš dobrou propracovanost hry, na Facebooku DP Praha jsou reakce ještě ostřejší. Uživatelé vysloveně krititizují (a nutno říci, že oprávněně) městského dopravce za to, že si nedokáže poradit se špinavými a páchnoucími bezdomovci v dopravních prostředcích.



Pokud chcete kontaktovat redakci, využijte link. , eventuelně stránku link.

©
CITYTRANS CZ 1999-2019 - Šíření textů z www.citytrans.info a www.citytrans.cz je možné pouze se svolením redakce a uvedení zdroje. Citytrans CZ má ISSN 1804-7297

Zpět nahoru